İş Analisti Eğitimi
İş Analistliği Nedir?
Neden Wise Quarter'ı Seçmelisiniz?
İş Analisti Eğitimi Müfredat
-
1.Hafta:
Salesforce İşletme
Analizine Giriş -
2. Hafta:
User Story Oluştura -
3.Hafta:
Süreç Haritalama
ve Analizi -
4.Hafta:Sertifikasyon Hazırlığı
ve Wrap-up - Final Projesi
1. Oturum: Salesforce İş Analistlerinin Rolü
- Salesforce iş analistlerinin rolünü ve sorumluluklarını anlayın.
- İş dünyasında etkili olabilmede iş analisti ortaklarının öneminin farkına varın.
- Salesforce yöneticileri ile iş analistlerini birbirinden ayırın.
2. Oturum: Temel İş Analisti Becerileri
- Başarılı iş analizi projelerinin temel becerileri keşfedin.
- Proje sonuçlarını yönlendiren temel yetkinlikleri anlayın.
- İletişime giriş, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri...
1. Oturum:User Storylerin Önemi
- Başarılı yazılım için kullanıcı hikayelerinin neden gerekli olduğunu öğrenin.
- Geliştirme projeleri.
Kullanıcı hikayelerinin gereksinimlerin toplanmasına nasıl katkıda bulunduğunu anlayın ve
proje planlaması.
2. Oturum: Etkili User Story Yazma
- İyi hazırlanmış bir kullanıcı hikayesinin bileşenlerini öğrenin.
- Açık, kısa ve uygulanabilir kullanıcı hikayeleri oluşturmayı deneyin.
3. Oturum: Yönetici İzleyicilere Sunum Stratejileri
- Yönetici kitlenin beklentilerini ve tercihlerini anlayın.
- Karmaşık bilgileri teknik olmayan kişilere aktarma tekniklerini öğrenin
paydaşlar. - Yönetici izleyicilere sahte senaryolar sunmaya çalışın.
1. Oturum: Süreç Haritalamaya Giriş
- Süreç haritalamanın temellerini ve iş dünyasındaki rolünü öğrenin.
- Süreç haritalarında kullanılan çeşitli sembolleri ve kuralları anlayın.
2. Oturum: Süreç Haritalama Teknikleri
- Akış şemaları ve diyagramlar gibi farklı süreç haritalama tekniklerini keşfedin.
- Süreç eşlemesini gerçek dünyadaki iş senaryolarına uygulayın.
3. Oturum: Mevcut Durum Analizinden Gelecekteki Durum Tasarımına
- Mevcut iş süreçlerini (mevcut durum) nasıl analiz edeceğinizi öğrenin.
- İyileştirme ve yenilik alanlarını belirlemeye yönelik yöntemleri keşfedin.
- Mevcut durum analizinden tasarımın geçişi anlayın
gelecekteki durumu üzerinde anlaşmaya varıldı.
1. Oturum: Salesforce İş Analisti Kimlik Bilgilerine Genel Bakış
- İşletmenizin doğrulanmasında sertifikasyonun önemini anlayın.
- Salesforce İş Analisti Yetki Belgesi ve onun hakkında bilgi edinin.
2. Oturum: Sınava Hazırlık Stratejileri
- Sertifikasyon için etkili çalışma stratejileri konusunda rehberlik alın.
- Öğrenmeyi güçlendirmek için pratik sınavlardan ve bilgi kartlarından yararlanın.
3. Oturum: Özet ve İnceleme
- Kurs boyunca ele alınan temel kavramları ve becerileri özetleyin.
- Kalan soruları yanıtlamak için açık tartışmalara ve soru-cevap etkinliklerine katılın.
- Katılımcılara konunun tamamı hakkında kapsamlı bir anlayış sağlayın.
Gerçek Dünya Vaka Çalışması ve Sunumu
Katılımcılar kurs boyunca öğrendikleri becerileri uygulayan pratik bir vaka çalışması üzerinde çalışırlar.
Analizi, önerileri ve mevcut durumdan gelecekteki duruma geçişi gösteren bir sunum geliştirin.
Ders Planı
Saatler Türkiye Saat Dilimi (GMT+3) cinsinden gösterilir. Yaşadığınız ülkenin saat dilimi ile belirtilen saat dilimleri arasındaki farkı öğrenmek için tıklayınız.
Pazartesi | 1 PM - 4 PM | Çevrimiçi Ders |
Salı | 1 PM - 4 PM | Çevrimiçi Ders |
Çarşamba | 1 PM - 4 PM | Çevrimiçi Ders |
Perşembe | 1 PM - 4 PM | Çevrimiçi Ders |
Cuma | 1 PM - 4 PM | Çevrimiçi Ders |
Cumartesi | 10 AM - 4 PM | Çevrimiçi Ders |
Pazar |
Öğrenme Maceranıza Başlayın
Öğrenci Yorumları
Turgut
Elif
Zeynep
Sık Sorulan Sorular
Salesforce CRM Nedir ve Nasıl Çalışır?
Salesforce’un CRM fonksiyonu, müşterilerin kişisel verilerini, satın alma geçmişlerini, etkileşimlerini, pazarlama kampanyalarına yanıtlarını, tercihlerini, başarı ve satış performanslarını takip etmek ve analiz etmek amacıyla tasarlanmıştır. Salesforce, CRM sistemi için en iyi seçeneklerden biridir, çünkü kurumların müşterilerini daha iyi anlamalarını sağlayarak satış, pazarlama ve satış sonrası destek süreçlerini kolaylaştırır.
Salesforce CRM, birleşik bir platform olan Müşteri 360 ile satış, servis, pazarlama, ticaret, etkileşim, analitik, topluluklar, verimlilik ve daha fazlası için birçok modül sunar. Bu platform, 360 derece müşteri görünümü sağlamanın yanı sıra, üçüncü taraf uygulamaları kullanarak veya kendi uygulamalarınızı oluşturarak işlevselliğini genişletebilmenize olanak tanır.
MuleSoft Anypoint Platformu, herhangi bir uygulama, veri veya cihazı bağlamak için de kullanılabilir. Müşteri 360 ayrıca finansal hizmetler, sağlık hizmetleri ve hayırseverlik için özelleştirilmiş çözümler sunar. Şirketler, Salesforce’u müşteri bilgilerini takip etmekten pazarlama ve satış fırsatları için müşteri verilerini analiz etmeye kadar birçok amaçla kullanır. Salesforce CRM çözümlerine buradan göz atabilirsiniz.
Salesforce Ürünleri Nelerdir?
Salesforce, müşteri yönetimi süreçleri için çeşitli çözümler sunar. Salesforce’un temel müşteri ilişkileri yönetimi yazılımı, Salesforce CRM’dır. Bu yazılım, müşterilerle ilgili verilerin kaydedildiği tek bir platformda toparlanır. Diğer Salesforce ürünlerinden bazıları, Salesforce’u bir tedarik zincir yönetim sistemine dönüştüren Manufacturing Cloud ve e-ticaret platformu Commerce Cloud’dur.
Salesforce AppExchange Nedir?
Salesforce’un bir diğer önemli özelliği, kolayca indirilebilecek ortalama 3100’den fazla uygulama sunan AppExchange platformudur. AppExchange, işletmelerin Salesforce’u kullanarak daha verimli çalışmasını ve müşteri hizmetleri süreçlerini iyileştirmesini sağlayan uygulamalar sunar. Bu platform sayesinde üçüncü taraf uygulamaları kolayca entegre edebilir ve özel uygulamalar geliştirebilirsiniz.
Salesforce Nasıl Kullanılır ?
Salesforce, potansiyel müşterilerin ve şirketlerin izlemesini, anlaşma ekleme ve satış teminatına erişmeyi içeren temel işlevleri ile satış görevlileri için inşa edilmiştir. Ancak, Salesforce, birçok ek ürün sunarak farklı yollarla kullanılabilir. Örneğin, Salesforce, müşteri hizmeti sorgularını ele almak, çağrıları günlüğe kaydetmek, raporlar oluşturmak ve pazarlama kampanyalarını yönetmek için de kullanılabilir. Bu yazıda, Salesforce’un nasıl kullanılacağına dair birkaç ipucu paylaşacağız.
Salesforce, bulutta çalışan bir yazılımdır, bu nedenle kullanıcılar ona herhangi bir cihazda ve herhangi bir yerden erişebilirler. Bu, satış ekibinin yolda çalışırken ve satış çağrılarının ayrıntılarını kolayca girmesi gerektiği durumlarda kullanışlıdır. Buna ek olarak, şirketler hızlı bir şekilde çalışmaya başlayabilir, çünkü özel donanım veya uygulama yüklemesi gerektirmez.
Salesforce’u kullanmaya başlamak için, şirketler 30 günlük deneme sürecine kaydolabilirler. Daha sonra, önceliklerinizi belirlemeli ve iş hedefleriniz doğrultusunda önemli olan hizmetleri ve uygulamaları uygulayabilirsiniz. Örneğin, satış ekibinizin müşteri etkileşim detaylarını girme ihtiyacı varsa, Sales Cloud ile başlayabilirsiniz. Daha sonra, pazarlama ekibiniz için Marketing Cloud uygulamasını da kullanıma sunabilirsiniz.
Salesforce, müşteri verilerini izlemek için görsel araçlar sunar. Bu özellik, şirketlerin müşteri davranışlarını, tercihlerini ve satın alma alışkanlıklarını anlamasına yardımcı olur. Salesforce’un takvim özelliği, iş takviminizi tamamen yönetmenize olanak tanır ve işleri daha iyi organize etmenize yardımcı olur.
Salesforce, güçlü raporlama araçları da sunar. Bu araçlar, şirketlerin verilerini analiz etmelerine, müşteri etkileşimlerini ölçmelerine ve hareketleri üzerinde daha iyi bir şekilde anlamalarına yardımcı olur. Bu araçlar, şirketlere daha iyi bir müşteri deneyimi sunmak için gerekli adımları atmalarına yardımcı olur.
Salesforce, birçok özelliği ile şirketlerin verimliliğini artıran bir platformdur. Kullanıcı dostu arayüzü, veri izleme özellikleri, takvim ve raporlama araçları ile şirketler, müşteri deneyimlerini geliştirebilirler. Salesforce’un uygulamaları, iş hedeflerinize uygun şekilde özelleştirilebilir ve daha etkili hale getirilebilir. Şirketiniz için en uygun Salesforce planını belirlemek ve uygulamak, işinizin büyümesi için önemli bir adımdır.
Salesforce’un Sundukları Nelerdir?
Sales Cloud
Sales Cloud, business-to-business (B2B) ve business-to-customer (B2C) işletmeler için satış, pazarlama, müşteri hizmetleri ve daha birçok hizmet sunar. Sales Cloud, tamamen özelleştirilebilir bir üründür ve tüm kullanıcı bilgileri ana sisteme entegre edilerek, pazarlama, aday müşteri yaratma, satış, müşteri memnuniyeti, işletme analitikleri ve optimizasyonu gibi işlemleri gerçekleştirmekte kullanılabilir. Sales Cloud, AppExchange kanalı üzerinden pek çok uygulamaya erişim sağlar. Bu nedenle, bir şirketin tüm satış ve pazarlama faaliyetlerini tek bir yerden yönetmesine olanak tanır.
Service Cloud
Service Cloud, müşteri hizmetlerinin modernize olmasını sağlayan bir yapısıdır. Service Cloud sayesinde çağrı merkezi, web sitesi ve sosyal medya platformları arasındaki boşluk kapatılır, çift yönlü iletişim artar ve böylece müşteri şikayetleri daha hızlı çözülebilir. Service Cloud, müşteri hizmetleri faaliyetlerini daha verimli hale getirirken, işletmelerin ana sisteme daha fazla müşteri verileri aktarmasına olanak tanır.
Community Cloud
Community Cloud, Sales Cloud ve Service Cloud ile tamamen entegre bir yapıdadır. Bu sayede, Community Cloud’un sunduğu birçok özellikle, işletmelerin müşteri hizmetleri, işbirliği ve kanal satışlarını daha verimli hale getirmeleri mümkündür. Bu yapı, işletmenin satış ve müşteri hizmetleri faaliyetlerini tek bir yerden yürütmesine olanak tanır. Ayrıca, bu yapı sayesinde işletmeler müşterileriyle daha sıkı bir bağ kurarak, müşteri memnuniyetini artırmayı başarabilirler.
Marketing Cloud
Salesforce Marketing Cloud, bir pazarlama otomasyon ve analitik yazılım platformudur ve işletmelerin e-mailler, telefonlar, sosyal ağlar ve online marketing kanallarını kullanarak hedef kitlelerine ulaşmasına yardımcı olur.
Farklı özellikler, kullanıcı sayısı ve müşteri hizmeti seviyesine göre farklı fiyatlandırma seçenekleri sunan Marketing Cloud, abonelik sistemiyle birlikte birden fazla yıllık planlar sunar. Ayrıca şirket müşterilerine danışmanlık ve iş koçluğu gibi hizmetler de sunan platformun kullanıcı arayüzü olan IMH, yazılım üzerindeki iletişim ve çalışmaları daha kolay bir hale getirmek için kullanıcılara özel olarak tasarlanmıştır. Marketing Cloud, işletmelerin daha etkili pazarlama stratejileri oluşturmasını ve hedeflerine ulaşmasını sağlayan güçlü bir araçtır.